12.BASIC/PA - SVEŠVALODA II (C1) - ANGļU VALODA II
- Oksana Karaļčuka |

Apgūstot Svešvaloda II (angļu valoda) kursa mācību saturu augstākajā mācību satura apguves līmenī, skolēns prasmīgi lieto izvēlēto svešvalodu, lai lasītu un klausītos garus, sarežģītus multimodālus tekstus: daiļliteratūru, filmas, dažādu veidu tekstus plašsaziņas līdzekļos un citos avotos; lai saprastu retāk lietotus vārdus un izteicienus, sarežģītas tei-
kumu konstrukcijas, autora tieši un netieši pausto nozīmi, analizētu tos daudzvalodu un daudzkultūru kontekstā, kas palīdz uztvert autora viedokli un laikmetu.
Kursā tiek attīstīta skolēnu prasme veidot skaidrus, labi strukturētus tekstus par daudzveidīgiem tematiem, kā arī attīstītas prasmes: mutvārdos paust argumentos balstītu viedokli, organizēt debates/konferences un piedalīties tajās.
Izmantojamie teksti: stāsti, romāni, dzejoļi, lugas, biogrāfijas, memuāri, filmu/izrāžu scenāriji, reklāmas, afišas, viedokļu raksti, lasītāja dienasgrāmatas/emuāri, recenzijas, diskusiju forumi, enciklopēdiju šķirkļi, literārie komiksi u. c.
Galvenais ieguvums skolēnam ir attīstītas pašvadītas mācīšanās prasmes, lai viņā veidotos patiesa izpratne par apgūto saturu un viņš prastu risināt kompleksus uzdevumus jaunās situācijās un kontekstos.
Informācija par kursiem
Mērķis un uzdevumi
Svešvaloda II (angļu valoda) kursa apguves mērķis un uzdevumi skolēnam ir:
1) padziļināt svešvalodas prasmes pasaules kultūras mantojuma izpētei un saziņai starptautiskā vidē;
2) analizēt dažādus tekstus daudzvalodu un vēsturiskā kontekstā;
3) veidot skaidru, labi strukturētu, noteiktam stilam un saziņas nolūkam atbilstošu runu vai tekstu;
4) izprast un lietot plašu vārdu krājumu un gramatiskās konstrukcijas apgūstamajā svešvalodā.
Kursa apguves prasības
Lai veiksmīgi apgūtu kursu, skolēnam ir jāizveido portfolio, kurā apkopoti dažādi mācību procesa pieredzes darbi šādā secībā:
1) reklāma;
2) lasītāja dienasgrāmata;
3) teksta fragmenta tulkojums;
4) kino recenzija;
5) stenda referāts;
6) argumentēta eseja;
7) konferences prezentācijas ieraksts;
8) konferences rezultātu un savas dalības analīze.
Coaches
