11.BASIC-DABASZINĪBAS (ĶĪMIJA)
- Lolita Trauliņa |
Dabaszinātņu mācību jomas apguves mērķis – skolēns atpazīst noteiktas dabas parā-
dības un procesus, kā arī dabaszinātniskus jēdzienus, piedāvā un izvērtē to skaidrojumus,
izmanto pētnieciskās prasmes dabaszinātnisku un starpdisciplināru problēmu risināšanai,
izvērtē riska faktorus savai un citu veselībai un drošībai, rīkojas atbildīgi, izvēlas videi drau-
dzīgu rīcību, saprātīgi lieto dabas resursus, sekmējot sabiedrības ilgtspējīgu attīstību.
Dabaszinību kursa apguves mērķis un uzdevumi ir dot iespēju skolēnam
• apkopot un vispārināt izpratni par dabas daudzveidību un vienotību;
• izzināt dabas parādības un procesus, to cēloņus un likumsakarības;
• pilnveidot pētnieciskās prasmes un prasmes rīkoties jaunās situācijās;
• veicināt un pamatot savu līdzdalību sabiedrības ilgtspējīgā attīstībā.
Informācija par kursiem
Kursa uzdevumi.
Šis kurss nodrošinās iespēju apkopot un vispārināt zināšanas un prasmes par dabas parādībām un procesiem, to cēloņiem un likumsakarībām, kā arī pilnveidot savas pētnieciskās prasmes.
Kursa ietvaros:
1. patstāvīga teorētiskā materiāla apguve.
2. Piedalīšanās tiešsasites nodarbībās.
3. Pašārbaudes uzdevumu veikšana.
4. Projektu un pētniecisko darbu realižacija.
5. Ieskaites darbu kārtošana.
Kursa temati.
1. Kursa apguvē ir ieplānoti 5 apgues temati:
- Atoma uzbūve, vielas uzbūve, vielas stāvokļi.
- Organiskās vielas, to īpašības .
- Materiālu veidi un īpašības.
- Ķīmisko procesu norise.
- Šķidrumi dabā un tehnikā – maisījumi.
Darba metodes.
Mācību procesā strādāsim ar šādām darba metodēm:
- individuālais darbs,
- tiešsaiste
- praktiskie darbi
- projektu metode
Materiāli.
Kursa apguvei tiks izmantoti vairāki informācijas avoti:
Soma.lv, Dabaszinības 10.kl. e-grāmata.
https://www.siic.lu.lv/dbz/IT/D_10/index.html
Vērtēšana
Kursa ietvaros, katrā tematā būs vismaz 3 formatīvie vērtējumi uz %, lai kursants varētu novērtēt savu apguves līmeni. Katrs temats noslēgsies ar summatīvo vērtējumu. Viens projekts vai praktiskais darbs tiks iekļauts pie summatīvā vērtējums.
Coaches
