10.-12.BASIC/PA-DATORIKA
- Vjaceslavs Piskunovs |

Kursā skolēns apgūst tehnoloģiju mācību jomā ietvertos sasniedzamos rezultātus vispārīgajā mācību satura apguves līmenī. Skolēns turpina attīstīt pamatskolā gūtās prasmes tiešsaistes komunikācijas rīku izmantošanā, liela apjoma tekstu strukturēšanā, liela apjoma datu apstrādē un vizualizācijā, informācijas dizaina risinājumu izstrādē, ko iespējams izmantot arī citos kursos.
Tehnoloģiju mācību jomas apguves mērķis – skolēns mācās radīt dažādām mērķauditorijām, to vēlmēm un vajadzībām atbilstošus produktus, dizaina risinājumus un programmatūras, veic lietotāju izpēti, prototipēšanu, organizē risinājuma izstrādei nepieciešamos resursus un plāno risinājuma ieviešanu, izvērtē risinājumus atbilstoši dizaina vērtībām (ilgtspējīga attīstība, estētika, lietojamība, ergonomika, ētika, drošība un ekonomika) un iesaka uzlabojumus, lietpratīgi, droši un atbildīgi lieto mācību procesā un ikdienā nepieciešamo
programmatūru, programmvadāmas ierīces un materiālu apstrādes ierīces un tehnoloģijas, skaidro zinātnes sasniegumu praktisko lietojumu tehnoloģiju attīstībā.
Course Information
Datorikas kursa uzdevumi
Pamatkursa Datorika apguves mērķis un uzdevumi ir dot iespēju skolēnam:
• apgūt un lietot dažādas ikdienā noderīgas lietotnes, lai paaugstinātu sava mācību un personiskā darba produktivitāti;
• iedziļināties informācijas sistēmu un tiešsaistes rīku dažādībā un lietošanas apguvē, lai nostiprinātu digitālās prasmes un izvēlētos atbilstošāko risinājumu ikdienišķās problēmsituācijās;
• ievērot intelektuālā īpašuma tiesības un rīkoties atbildīgi digitālo tehnoloģiju izmantošanas procesā.
Datorikas kursa TĒMAS
-
Programmvadāmas ierīces
-
Darba organizācijas rīki
Vērtēšanas saturs, kritēriji, formas un metodiskie paņēmieni
Pamatkursā mācību priekšmeta programmā tematu vai moduļu ietvaros paredzēti četru veidu plānotie skolēnam sasniedzamie rezultāti:
- ziņas,
- prasmes,
- vērtībās balstīti ieradumi,
- komplekss sasniedzamais rezultāts.
Plānojot vērtēšanu, skolotājam svarīgi izvēlēties plānotajam skolēnam sasniedzamajam rezultātam atbilstošus kritērijus, metodiskos paņēmienus un uzdevumu vērtēšanas veidu.
Ziņu apguve parāda skolēna izpratni. Tā attiecas uz standartā plānotajiem skolēnam sasniedzamajiem rezultātiem, kuri parasti sākas ar darbības vārdiem “apraksta”, “skaidro”, “pamato” u. c. Piemēram: “Cilvēka paradumi un vajadzības ietekmē veidu, kā tie izmanto programmvadāmas ierīces”; plānoto skolēnam sasniedzamo rezultātu apguvi skolēns parāda, veicot uzdevumus, risinot problēmas, piedaloties sarunās vai diskusijās u. tml. To vērtē atbilstoši kritērijiem.
Prasmju apguvi skolēns demonstrē darbībā (piemēram, modelē, attēlo, aprēķina); to vērtē, izmantojot snieguma līmeņa aprakstu. Piemēram: “Izstrādā dažādiem mērķiem paredzētu programmvadāmo ierīču tehnisko un programmatūras komplektāciju atbilstošo uzdevumu veikšanai”.
Ieradumus, kas balstīti vērtībās, skolēns demonstrē darbībā; tos vērtē, novērojot skolēna darbību ilgākā laika posmā, īpaši situācijās, kuras ietver izvēles iespējas.
Ieradumus vērtē, izmantojot snieguma līmeņa aprakstu.
Kompleksu sasniedzamo rezultātu apguvi skolēns demonstrē darbībā. Piemēram: “Pēta dažādus ar digitālo identitāti un tās veidošanu saistītus aspektus un kiberdrošības principus, kā arī lietošanas paradumu rezultātā radītos riskus un apdraudējumus.
Sadarbojoties grupā, izstrādā piemēru analīzē balstītus ieteikumus digitālās identitātes veidošanai un kiberdrošības risku mazināšanai”. Kompleksa sasniedzamā rezultāta vērtēšanai izmanto dažādas formas – rakstveida, mutvārdu vai kombinēts pārbaudes darbs, individuāls vai grupas projekts u. c.
Kompleksam sasniedzamajam rezultātam raksturīgs vairāku pazīmju kopums, ko vērtē, izvirzot atbilstošas snieguma vērtēšanas dimensijas un ar katru dimensiju saistītus kritērijus. Kompleksu sasniedzamo rezultātu vērtē, izmantojot snieguma līmeņu aprakstu.
Saziņa
Saziņa par kursa apguvi un pieejamiem resursiem ar skolotāju Vjačeslavu Piskunovu.
Saziņai: vjaceslavs.piskunovs@valmiera.edu.lv
Coaches

Vjaceslavs Piskunovs